hungaryhandball
hungaryhandball
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kézilabda szabályok

 

KÉZILABDA  JÁTÉKSZABÁLYOK

Tartalomjegyzék

 

1. Szabály

A játéktér

2. Szabály

Játékidő, zárójelzés, time out

3. Szabály

A labda

4. Szabály

Csapat, játékos csere, felszerelés

5. Szabály

A kapus

6. Szabály

A kapuelőtér

7. Szabály

Játék a labdával, passzív játék

8. Szabály

Az ellenféllel szembeni magatartás normatívái, szabálytalanságok és vétségek

9. Szabály

A gól

10. Szabály

A kezdődobás

11. Szabály

A bedobás

12. Szabály

A kidobás

13. Szabály

A szabaddobás

14. Szabály

A büntetődobás

15. Szabály

Általános rendelkezések a dobások végrehajtásához (kezdődobás, bedobás, kidobás, szabaddobás, büntetődobás)

16. Szabály

A büntetések

17. Szabály

A játékvezetők

18. Szabály

Az időmérő és a titkár

 

A JÁTÉKVEZETŐI JELZÉSEK

 

CSEREHELY SZABÁLYZAT

1. A játéktér

1:1 

A játéktér - amely egy mezőnyből és két kapuelőtérből (1. szabály 4. pontja - a továbbiakban 1:4) áll - 40 m hosszú és 20 m széles, négyszög­letes terület.

A hosszabb vonalakat oldalvonalaknak, a rövidebbeket alapvonalaknak, a kapufák között gólvonalnak nevezzük (1. ábra).

Szükséges biztonsági zónát létesíteni az oldalvonalaktól legalább 1, az alapvonalaktól 2 m-re.

A játéktér állapotát nem szabad egyik csapat előnyére sem megváltoz­tatni.

1:2

Mindkét alapvonal közepén áll egy kapu. A kapukat biztonságosan kell rögzíteni a talajhoz vagy hátulról a falhoz. Belméretük: 2 m magas és 3 m széles (2. ábra).

 A két kapufát szilárdan köti össze a keresztgerenda, s hátsó oldaluk az alapvonal hátsó szélével egy vonalba esik. A kapufák és a keresztgeren­da négyzet keresztmetszetűek, szélességük, illetve vastagságuk 8 cm.

A kapufák és a keresztgerenda mezőnyből látható három oldalát a hát­tértől lényegesen elütő két különböző színnel kell befesteni.

A kapukat hálóval kell ellátni. A hálót úgy kell felfüggeszteni, hogy a kapura dobott labda normális körülmények között a kapuban maradjon.

1:3

A játéktér valamennyi vonala ahhoz a területhez tartozik, amelyet ha­tárol.

Az alapvonalak a kapufák között 8 cm szélesek, ( 2. ábra) minden más vonal 5 cm széles.

Két szomszédos terület közötti vonalak helyettesíthetők a két terület talajának különböző színű felfestésével.

1:4

A kapuk előtt található a kapuelőtér (6. szabály). A kapuelőteret hatá­roló kapuelőtérvonalat a következők szerint kell megrajzolni:

- a kapu előtt, a gólvonallal párhuzamosan, attól 6 méterre (a gólvonal hátsó élétől a kapuelőtérvonal elülső széléig) egy 3 méteres egyenes vonalat húzunk,

- ezt a 3 méteres vonalat kétoldalt a kapufák belső, hátsó élétől mért 6 méter sugarú egyedkör köti össze az alapvonallal (1. és 2. ábra).

1:5

A szabaddobási vonalat - 9 m-es vonal - a kapuelőtérvonallal párhu­zamosan, attól 3 m távolságban, szaggatottan kell meghúzni. A vonalré­szek és a közöttük levő távolság egyaránt      15 cm (1. ábra).

1:6

A büntetődobás - 7 m-es dobás vonala - egy 1 m hosszú egyenes a kapu előtt. Párhuzamos a gólvonallal, annak hátsó szélétől a büntető­dobás vonalának elülső széléig érő távolság 7 méter     (1. ábra).

1:7

A kapus-határvonalat - 4 m-es vonal - 15 cm hosszú jelzés a kapu előtt. Párhuzamos a gólvonallal, annak hátsó szélétől a kapushatárvona­lának elülső széléig érő távolság 4 méter         (1. ábra)

1:8

A középvonal a két oldalvonal felezőpontját köti össze. (1. és 3. ábra)

1:9

A cserevonalakat az egyik oldalvonalon, a középvonaltól mindkét irányban 4,5 m távolságban, az oldalvonallal derékszögben meghúzott 15 cm hosszú vonaldarabkákkal kell megjelölni mind a mezőnyben, mind a játéktéren kívül (1. és 3. ábra).

2. A játékidő, zárójelzés, time out

Játékidő

2:1

A mérkőzés rendes játékideje férfi és női csapatoknál (16 év felett) 2x30 perc, 10 perc szünettel.

Fiatalabb korosztályú csapatok mérkőzéseinek rendes játékideje: 12-16 év között 2x25 perc, 8-12 év között 2x20 perc, tíz perc szünettel.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:2

Ha a mérkőzés eredménye a rendes játékidő leteltekor döntetlen és döntésig kell továbbjátszani, akkor 5 perc szünet után meghosszabbítás következik. A meghosszabbítás ideje 2x5 perc egy perc félidei szünettel és térfélcserével.

Ha a játék az első meghosszabbítás alatt sem dől el, akkor 5 perc szü­net után második meghosszabbítás következik, amelynek ideje 2x5 perc egy perc félidei szünettel és térfélcserével.

Ha az eredmény még mindig döntetlen marad, akkor a megfelelő sza­bályzat utasításait kell figyelembe venni.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Zárójelzés

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:3

A játékidő a játékvezető kezdődobásra adott sípjelével kezdődik, és a nyilvános időmérő berendezés automatikus zárójelzésével vagy az időmérő zárójelzésével végződik. Ha ilyen jelzés nem hangzik el, a játékvezető sípol és jelzi, hogy a játékidő letelt (17:10).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Magyarázat:

Amennyiben automatikus zárójelezéssel működő nyilvános időmérő berendezés nem áll rendelkezésre, az időmérő asztali vagy kézi stopper­órát vesz igénybe és zárójelzéssel fejezi be a mérkőzést. (18:2,2. bekez­dés). A nyilvános időmérő berendezést lehetőség szerint 0-tól 30-ig ha­ladóan kell beállítani.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:4

Azokat a szabálytalanságokat és sportszerűtlenségeket, amelyek a zá­rójelzés elhangzása előtt vagy azzal egyidőben (a félidő vagy a mérkőzés vége) fordultak elő, még a jelzés elhangzása után is büntetni kell. A játékvezetők a még végrehajtandó szabaddobás (kivétel 13:4 c) vagy bün­tetődobás eredményének megvárása után fejezik be a mérkőzést.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:5

Amennyiben a szabaddobás vagy a büntetődobás végrehajtása alatt, illetve amikor a kapura dobott labda a levegőben van, elhangzik a záró­jelzés, a dobást meg kell ismételni. A dobás eredményét meg kell várni, a játékvezetők csak azután fejezhetik be a mérkőzést.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:6

A 2:4-5 szabálypontok alapján végrehajtott szabaddobás közben, játé­kosok és hivatalos személyek elleni szabálytalanságok vagy sportsze­rűtlen magatartás elkövetéséért személyes büntetést kell alkalmazni. Az ilyen dobások végrehajtásakor elkövetett szabálytalanság miatt azonban az ellenfél nem juthat szabaddobáshoz.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:7

Ha a játékvezetők megállapítják, hogy az időmérő túl korán jelezte a félidő vagy a mérkőzés végét, akkor kötelesek a játékosokat a játéktéren tartani és a játékidő különbözetet utána játszani.

A játék folytatásakor a labda annál a csapatnál marad, amelyiknél a ko­rai zárójelzés időpontjában volt. Ha a labda nem volt játékban, a mérkőzés a játékhelyzetnek megfelelő dobással folytatódik, különben szabaddobással a 13:4 a-b szerint.

Amennyiben az első félidőt (vagy a meghosszabbítást) később jelez­ték, a második félidőt a megfelelő idővel le kell rövidíteni. Ha a mérkőzés második félidejét (vagy a meghosszabbítást) jelezték később, a játékvezető már nem tud a helyzeten változtatni.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Time out (játékidő megszakítás)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:8

A játékvezetők döntik el, hogy mikor kell a játékidőt megszakítani és folytatni.

A következő helyzetekben kötelező a játékidő megszakítása:

a) Időleges kiállítás, kizárás, végleges kiállítás

b) Büntetődobás

c) Holtidő (team time out)

d) Szabálytalan játékoscsere vagy „többlet" játékos játéktérre lépése   („többlet"   játékos = az alaplétszámon (7 fő) felüli játékos un. „járu­lékos" belépése - a továbbiakban is így értendő)

e) Az időmérő vagy technikai küldött (az időmérő-titkári asztalnál helyet foglaló szövetségi képviselő) jelzése

f) A játékvezetők között szükséges egyeztetés a 17:8 szerint

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Adott esetben - amennyiben indokolt, a körülmények kívánalmainak

megfelelően - más helyzetekben is megszakítható a játékidő (lásd a további magyarázatokat).

A játékidő megszakítás alatt elkövetett szabálytalanságok ugyanolyan következményekkel járnak, mintha azokat a játékidőben követték volna el (16:13).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:9

Játékidő megszakításkor a játékvezetők jelt adnak az időmérőnek az óra megállítására.

A játékidő megszakításának jelzése: három rövid sípjel és a kezekkel alakított „T" (16. kézjelzés).

A játékidő megszakítása után a játék folytatásakor sípolni kell (15:3 b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2:10

Mindkét mérkőző csapat a rendes játékidőben félidőnként egy perc időtartamú holtidőt          (Team Time-out) igényelhet.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3. A labda

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:1

A labda bőr- vagy műanyag borítású. Alakja gömbölyű. A külső anyag nem lehet fényes vagy csúszós (17:3).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:2

Az egyes csapatkategóriákban a következő nagyságú, azaz kerületű és súlyú labdákat kell használni.

- A férfiak és a 16 év feletti évjáratúak labdája 58-60 cm kerületű és 425-475 g súlyú (3-as méret).

- A nők, a 12-16 év közötti fiúk és a 14 év feletti leányok labdája 54-56cm kerületű és 325-375 g súlyú (2-es méret).

- A 8-12 év közötti fiúk és a 8-14 év közötti leányok labdája 50-52cm kerületű és 290-330 g súlyú (1-es méret).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Magyarázat:

Hivatalos nemzetközi eseményeken és nemzetek közötti találkozókon kötelező a jóváhagyott „hivatalos IHF labda" használata (IHF alapszabály - labdaszabályzat).                 

A labdaszabályzat tartalmazza a labdák technikai kö­vetelményeit.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:3

Minden mérkőzésre legalább két szabályos labdát (a 3:1-2 szerint) kell előkészíteni. A tartaléklabdának a mérkőzés alatt az időmérő-titkári asz­talnál mindig és azonnal rendelkezésre kell állni.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

3:4

A játékvezetők döntik el, hogy mikor kell igénybe venni a tartaléklab­dát. Ebben az esetben a tartaléklabdát azonnal játékba kell hozni, hogy a játékmegszakítás minél rövidebb ideig tartson és a játékidő megszakítá­sa elkerülhető legyen.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4. Csapat, játékoscsere, felszerelés

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A csapat

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:1

A csapat 12 játékosból áll.

A játéktéren egy időben legfeljebb 7 játékos tartózkodhat. A többi a cserejátékos.

A csapatnak az egész játékfolyamat alatt a játéktéren egy játékost ka­pusként kell szerepeltetni. Az a játékos, akit kapusnak jelöltek, bármikor szerepelhet mezőnyjátékosként. A mezőnyjátékos ugyancsak bármikor átveheti a kapus feladatkörét (figyelembe véve a 4:4 és 4:7 szabálypontokat.

A mérkőzést a csapatnak legalább 5 játékossal kell elkezdeni.

A csapat a játékidő végéig - beleszámítva a meghosszabbításokat is -bármikor kiegészíthető 12 főre. (Az IHF és a kontinens rendezvényeken a mindenkori szabályzat előírásai érvényesek.)

Ha a mérkőzés folyamán a játéktéren a játékosok száma 5 alá csökken, tovább lehet játszani. A játékvezető belátásán múlik, hogy mikor szakít­ja félbe a mérkőzést (17:13).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:2

A csapat a mérkőzés folyamán legfeljebb 4 hivatalos személyt foglal­koztathat. A hivatalos személyek a mérkőzés alatt nem cserélhetők. Kö­zülük egy személyt csapatfelelősként kell megjelölni. Csak ő jogosult az időmérővel, a titkárral és esetleg a játékvezetővel tárgyalni (kivéve a holtidőt, mert azt bármelyik hivatalos személy kezdeményezheti).

A hivatalos személyek a mérkőzés alatt általában nem jogosultak a já­téktérre lépni. A szabály elleni vétséget mint sportszerűtlen magatartást kell büntetni (8:4,16:1 d, 16:3 d és 16:6 b). A játékot az ellenfél javára ítélt szabaddobással kell folytatni (13:1 a-b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:3

A játékos akkor rendelkezik részvételi jogosultsággal, ha a kezdő­dobásnál jelen van és neve a versenyjegyzőkönyvben szerepel.

A mérkőzés megkezdése után érkező játékosoknak és hivatalos sze­mélyeknek az időmérőtől, a titkártól kell részvételi jogosultságot kapni­uk és nevüket be kell írni a versenyjegyzőkönyvbe.

A részvételi jogosultsággal rendelkező játékos saját cserehelyénél bár­mikor beléphet a játéktérre (figyelemmel a 4:4 és a 4:6 szabálypontokra).

Ha egy részvételi jogosultsággal nem rendelkező játékos a játéktérre lép, kizárással kell büntetni (16:6 a). A mérkőzés az ellenfél javára ítélt szabaddobással folytatódik (13:1 a-b és a pontosabb magyarázatot lásd a soron következőkben).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A játékoscsere

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:4

A cserejátékosok a mérkőzés alatt az időmérőnél vagy a titkárnál való jelentkezés nélkül bármikor és ismételten cserélhetők, amennyiben a le­cserélt játékosok elhagyták a játékteret (4:5).

A játékteret elhagyni és oda belépni csak a saját cserehelyen szabad (4:5).

Ez a kapuscserére is érvényes (4:7 és 14:10).

A játékoscsere szabályai érvényesek a játékidő megszakítás - time out - alatt is (a holtidő kivétel).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:5

A szabálytalan cserét a vétkes játékos időleges kiállításával kell bün­tetni. Amennyiben egy adott helyzetben ugyanabból a csapatból többen is szabálytalanul cserélnek, akkor csak azt a játékost kell büntetni, aki először szabálytalankodott.

A mérkőzés az ellenfél javára ítélt szabaddobással folytatódik (13:1 a-b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:6

Ha egy játékos (az alaplétszámon felül), többletjátékosként csere nél­kül lép a játéktérre, vagy egy játékos a cserehelyről jogosulatlanul játék­ba avatkozik, időlegesen ki kell állítani és csapatából egy másik játékos­nak 2 percre el kell hagyni a játékteret.

Ha az időlegesen kiállított játékos a kiállítási idő alatt a játéktérre lép, újabb 2 percre ki kell állítani és az előző kiállításból megmaradt idő tar­tamára egy másik játékosnak el kell hagynia a játékteret.

Mindkét esetben a mérkőzés az ellenfél javára ítélt szabaddobással folytatódik (13:1 a-b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A felszerelés

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:7

A csapat mezőnyjátékosainak egységes öltözéket kell viselniük, amelynek színe, kombinációja és megjelenése az ellenféltől világosan megkülönböztethető legyen.

A kapusként szerepeltetett játékosok öltözékének színe ugyancsak kü­lönbözzön a játékostársak és az ellenfél csapatának (mezőnyjátékosok és kapus) öltözéke színétől (17:3).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:8

A játékosok kötelesek a hátukon legalább 20 cm, a mellükön legalább 10 cm magas 1-20-ig terjedő számot viselni.

A számok színe jól megkülönböztethető legyen az öltözék színétől.

A csapatkapitányoknak kb. 4 cm széles, a mez színétől élesen eltérő színű karszalagot kell viselniük egyik felső karjukon.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:9

A játékosoknak cipőt kell viselniük.

A játékosokat veszélyeztető tárgyak nem viselhetők. Ilyenek pl. fej- és arcvédők, karkötők, karórák, gyűrűk, láncok, fülbevalók, keret és rögzí­tés nélküli szemüvegek, valamint minden más olyan tárgy, amelyek a já­tékosokat veszélyeztetik (17:3). Homlokszalag viselhető, amennyiben puha, rugalmas anyagból készült.

Azok a játékosok, akik ezeket az előírásokat nem teljesítik, a szabály­talanság megszüntetéséig nem játszhatnak.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:10

Ha egy játékos vérzik, illetve a teste vagy az öltözéke véres, azonnal és felszólítás nélkül el kell hagynia a játékteret a cserehelynél a vérzés megállítása, a seb letakarása és a vér lemosása (a testéről és a felsze­relésről) céljából. Amíg ez nem történik meg, a játékos nem térhet vissza a játéktérre.

Azt a játékost, aki ebben a tekintetben nem követi a játékvezető uta­sításait, sportszerűtlenség miatt büntetni kell (8:4,16:1 d és 16:3 c).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4:11

Sérüléskor a játékvezető engedélyezheti, hogy a játékidő megszakítá­sa után az érintett csapatból két, részvételre jogosult sze­mély a cserehelynél a játéktérre lépjen (kézjelzés 16 és 17) és a csapat sérült játékosának segítséget nyújtson (4:2, 16:1 d, 16:3 d, 16:6 b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5. A kapus

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A kapusnak engedélyezett:

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:1

A kapus a kapuelőtérben védekezés céljából a labdát bármely testré­szével érintheti.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:2

A kapus a kapuelőtérben korlátlanul mozoghat a labdával - figyelmen kívül hagyva a mezőnyjátékosokra érvényes előírásokat (7: 2-4,7:7). A ki­dobás végrehajtását azonban nem halogathatja (6:5,12:2 és 15:3 b).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:3

A kapus labda nélkül elhagyhatja a kapuelőteret és részt vehet a mezőnyjátékban. Ebben az esetben a mezőnyben játszó játékosokra ér­vényes szabályok vonatkoznak rá.

A kapuelőtér elhagyásának számít, ha a kapus bármely testrészével a kapuelőtér-vonalon kívül érinti a talajt.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:4

A kapus a labda teljes értékű birtoklása nélkül elhagyhatja a kapu­előteret, és a labdát a mezőnyben továbbjátszhatja.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

A kapusnak nem engedélyezett:

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:5      

A kapus védésnél nem veszélyeztetheti az ellenfelet (8:2, 8:5).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:6

A kapus a birtokba vett labdával nem hagyhatja el a kapuelőteret (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:7

A kapus kidobás után a kapuelőtéren kívül csak akkor érintheti újra a labdát, ha azt egy másik játékos érintette (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:8

A kapus mindaddig nem érintheti a kapuelőtéren kívül a talajon fekvő vagy guruló labdát, amíg a kapuelőtérben tartózkodik (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:9

A kapus nem viheti vissza a kapuelőtérbe a kapuelőtéren kívül a tala­jon fekvő vagy guruló labdát (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:10

A kapus a labdával nem térhet vissza a mezőnyből saját kapuelőterébe (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:11

A kapus lábszárral vagy lábbal nem érintheti a mezőny irányába moz­gó vagy a kapuelőtérben fekvő labdát (13:1 a).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5:12

A kapus a büntetődobás végrehajtásakor nem léphet túl a kapus-ha­tárvonalon (4 m-es vonal) vagy annak meghosszabbításán mindkét irányban, amíg a dobó játékos kezét a labda el nem hagyta (14:9).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

Magyarázat:

A kapus mindaddig, amíg egyik lábával a kapus-határvonalon (4 m-es vonal) vagy a mögött érinti a talajt, a másik lábát vagy valamelyik test­részét a levegőben a vonal felett átlendítheti.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6. A kapuelőtér

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6:1

A kapuelőtérben csak a kapus tartózkodhat (lásd azonban 6:3). Belé­pésnek tekintjük azt, ha a kapuelőteret, beleértve a kapuelőtérvonalat egy mezőnyjátékos valamely testrészével megérinti.

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6:2

A mezőnyjátékos kapuelőtérbe lépését a következők szerint kell bün­tetni:

 
Pontos idő
 
Oldal nézettsége
Indulás: 2005-08-25
 
Szavazás
Győr
Ki volt a legjobb csapat Győrben???

RK Zamet Rijeka
Toldi DSE
Gárdonyi Győr
DMTK Hunyadi
Lóci DSE Ózd 1
Lóci DSE Ózd 2
HK GALANTA Galanta
BP. HONVÉD Budapest
LAJOSMIZSEI ÁLT. ISK. Lajosmizse
XVI. KER. KMSE Budapes
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak